Käftsmäll

Jag har syndat! Jag har kollat, helt frivilligt och med intresse, på paradise hotel. Blir så trött på mig själv, jag är ingen sådan person som kollar på ytliga människor som knullar och spelar så falska spel. Som är så egocentriska och, förlåt men, blåsta. Vart är världen påväg? 

 

Nu menar jag inte bara med paradise hotel, utan verkligen hela befolkningen på våran planet! Blir så trött på hur världen och alla människor i den beter sig, som barn! Jag hade ett hopp, att när man blev vuxen så skulle folk mogna, komma ut ur sin bubbla och ta livet lite mer seriöst. Se med sina egna ögon och känna på livet med sina egna händer, det är verkligen inte många som gör det idag.

 

Vart är världen påväg? Vi är snart ett sjunkande skepp. Där på finns det människor, omänskliga sådana, som skulle offra och göra allt, allt(!), för att få tag på en livbåt bara till sig själva. För att sedan inse att det finns ingenstans att ta sig med denna lilla livbåt. Hen kommer då istället antingen svältas ihjäl eller bli spritt språngande galen av ensamheten och skulden hen kommer känna att hen sedan tar sitt egna liv. Sådant slöseri. Hur svårt ska detta vara och inse?

 

Livet är inte lätt, det är det inte för någon. Om du inte har problem med det ena så har du problem med det andra. Alla värdesätter dem efter sina egna fördelar och erfarenheter, helt förståligt. Men snälla, jag ber dig, kliv ut ur din jävla bubbla! 

 

Tack paradise hotel för att ni hjälpte mig att ge mig själv en ordentlig käftsmäll, behövde det!

 

Tack mina få, trogna läsare för att jag får släppa ut min ilska lite, kunde inte sova och låg och tänkte på detta, var tvungen.

 

Kramar
 
 

Andras tankar

Skriv din tanke här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din tanke:

Trackback
RSS 2.0